DSG (Direct Shift Gearbox) transmisija – tai mechaninės ir automobilių pavarų dėžės hibridas. Kitaip tariant, pavaras vairuotojas perjunginėja rankiniu būdu, tačiau visą procesą valdo elektronika ir įvairūs automatiniai mechanizmai.Pristatęs DSG „Volkswagen AG“ koncernas tapo pirmuoju tokio tipo transmisijos masinės gamybos gamintoju. Pagrindinė DSG pavarų dėžės ypatybė yra ta, kad ji turi net 5 velenus, kurie kartu su krumpliaračiais ir dviem (!) sankabomis sudaro dviejų kontūrų sukimo momento perdavimo mechanizmą. Dėl to automobiliai su DSG transmisija pasiekia maksimalų greitį taip pat, kaip ir automobiliai su mechaninėmis pavarų dėžėmis. Pavaros yra perjungiamos taip švelniai ir nepastebimai, kaip ir moderniausiuose „automatuose“, todėl tokios pavarų dėžės jau seniai naudojamos sportiniuose automobiliuose, kur yra svarbi kiekviena sekundė. DSG transmisijoje pavaras galima perjunginėti ir rankiniu būdu, tam naudojama „Tiptronic“ sistema ir prie vairo esančios nedidelės svirtelės.
DSG pavarų dėžėje yra 5 velenai vietoje įprastų dviejų ar trijų, o variklio sukimo momentui perduoti naudojamos dvi daugiadiskės sankabos. Kai viena sankaba sukabinta ir įjungta viena pavara, tuo pat metu jau būna sujungti ir kiti pavaros krumpliaračiai, belieka tik sukabinti antrąją sankabą. Gavęs komandą iš valdymo bloko „Mechatronic“ mechanizmas akimirksniu atjungia pirmąją sankabą ir sukabina antrąją, tuo pat metu įjungia ir kitą pavarą.
Kaip sudaryta DSG sistema? Kad du tarpinius velenus būtų galima išdėstyti vienoje ašyje su pagrindiniu, pastarasis padarytas tuščiaviduris, o per kiaurymę prakištas antrinis velenas. Išorinis velenas ir krumpliaračiai sujungti su dviem antriniais (išėjimo) velenais ir sudaro pirmą kontūrą, kuris atsako už antros, ketvirtos ir šeštos pavarų jungimą. Vidinis velenas sujungtas su kitais dviem antriniais velenais, ant kurių sumontuoti pirmos, trečios, penktos ir atbulinės pavarų krumpliaračių poros. Pavaras jungia sinchronizatoriai ir movos, o šį procesą valdo elektroniniai ir hidrauliniai stiprintuvai.
Paradoksalu, tačiau automobiliai su DSG pavarų dėže įsibėgėja net greičiau, nei turintieji mechaninę pavarų dėžę. Pavyzdžiui, „Golf R32“ modelis su tokia pavarų dėže nuo 0 iki 100 km/h pagreitėja per 6,4 sekundės, o su mechanine – per 6,6 sekundės. Maksimalus greitis abiem atvejais yra vienodas – 247 km/h. Didžiausias DSG trūkumas yra degalų sąnaudos. „Golf R32“ su tokia pavarų dėže 100 kilometrų vidutiniškai sunaudoja 10,2 l benzino, tai yra, 1,3 litro mažiau, nei toks pats automobilis su mechanine transmisija.
DSG pavarų dėžes gamina „Volkswagen AG“ gamykla, esanti Vokietijos mieste Kaselyje, į kurią koncernas neseniai investavo 150 milijonų eurų gamybos linijai atnaujinti. Per dieną planuojama pagaminti iki 1000 tokio tipo pavarų dėžių.